CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Monday, September 29, 2008

Liku-Liku Ramadhan Part II

Keluarga yang berasal dari Egypt ini kelihatan hendak membeli "Fanus Ramadhan", sejenis pelita tradisional yang terkenal semasa bulan Ramadhan di sebuah kedai di El-Sayeda Zaynab Cairo, Khamis, 28hb Ogos 2008 (KHALED DESOUKI/AFP/Getty Images)
Kanak-kanak perempuan dari Palestin ini didapati sedang bersembahyang di saf jemaah lelaki di sebuah masjid sebelum sembahyang sunat Terawih di Bandar Tebing Barat Ramallah, Rabu, 17hb September 2008 (AP Photo/Muhammed Muheisen)
Pemuda Pakistan ini mengerjakan sembahyang sunat di atas bumbung sebuah masjid di Peshawar, Pakistan. Jumaat, 5hb September 2008 (AP Photo/Mohammad Sajjad)
Keluarga Al-Zaim dari Duxbury, Massachusetts Sits, berkumpul untuk berbuka puasa. Ahad, 14hb September 2008 (Justine Hunt/Globe Staff Photo)
Kelihatan beberapa pekerja menjahit ketayap di sebuah kilang di Old Dhaka, Bangladesh. Penjualan ketayap mendapat permintaan tinggi dalam pasaran menjelang sahaja kedatangan bulan suci bulan Ramadhan. Khamis, 18hb september 2008 (REUTERS/Andrew Biraj)

Penduduk Muslim Kashmir sedang bersembahyang di dalam Masjid Jami'a @ Masjid Utama di hari pertama bulan Ramadhan di Srinigar, India. Juma'at, 5hb September 2008 (AP Photo/Dar Yasin)
Kanak-kanak ini sedang sibuk menyediakan juadah untuk berbuka puasa di hari pertama bulan Ramadhan di Masjid Memon Karachi, Pakistan. Selasa, 2hb September 2008 (REUTERS/Athar Hussain)
Penuntut yang cacat penglihatan sedang mengaji Kitab Suci Al-Quran yang di tulis dalam tulisan Braille iaitu tulisan khas untuk mereka yang cacat penglihatan di Sekolah Islam Al-Qabas, Tebing Barat Ramallah. Ahad, 7hb september 2008
Seorang warga Kashmir sedang berehat setelah mengerjakan ibadat. Khamis, 11hb september 2008 (REUTERS/Fayaz Kabli)
Kanak-kanak Thailand sedang mengerjakan sembahyang di sebuah Masjid di Narathiwat, Thailand. Selasa, 9hb September 2008 (MADAREE TOHLALA/AFP/Getty Images)

Lelaki Afghanistan ini sedang melaungkan Azan di puncak sebuah bukit di Kabul, Afghanistan. Isnin, 8hb September 2008 (SHAH MARAI/AFP/Getty Images)
Seorang pekerja sedang menyediakan sejenis hidangan berbentuk manisan di sebuah kedai pastry di Tehran, Iran di hari ke-5 umat Islam berpuasa di bulan Ramadhan. Sabtu, 6hb September 2008 (REUTERS/Morteza Nikoubazl)
Jemaah perempuan bersembahyang di salah sebuah masjid di Surayabaya, Jawa Timur, Indonesia di hari pertama umat Islam berpuasa di bulan Ramadhan. Ahad, 31hb Ogos 2008 (REUTERS/Sigit Pamungkas)
Buruh warga Pakistan sedang memikul setandan pisang untuk menambah jumlah stok di sebuah bilik stor di pasar buah-buahan Islamabad, Pakistan. Rabu, 13hb september 2008 (FAROOQ NAEEM/AFP/Getty Images)
Kepenatan dan mengantuk, seorang kanak-kanak tertidur di dalam sebuah masjid di Makassar, Indonesia ketika menunggu waktu untuk berbuka puasa di hari pertama bulan Ramadhan. Isnin, 1hb September 2008 (REUTERS/Yusuf Ahmad)

0 comments: